Сучасна культура ділового одягу

delovoi-dreskodВ сучасному світі важливе місце займає зовнішній вигляд людини, а в діловому світі він стоїть чи не найпершому місці. Адже, дивлячись на те, як одягнена людина, в нас складається перше враження про неї (хоча це враження часто може бути хибним).

Вибір одягу, його стилю, кольору, розміру це є особистою справою кожної людини і ми не маємо права обмежувати свободу вибору, ставити певні рамки, перешкоджати самовираженню, але існують певні моральні норми, які ми зобов’язані дотримуватись.

В діловому світі правильно підібраний одяг може допомогти досягти успіху в роботі, справити приємне перше враження, тому що дивлячись на охайний, старанно підібраний одяг в нас складатиметься враження, що людина так само охайно і старанно ставитиметься і до справ. В моді навіть виділився певний стиль одягу, який називається «діловий стиль». Існує велика кількість модних брендів, які спеціалізуються на розробці дизайнів ділового одягу.

Існує ще таке поняття, як дрес код, що означає виділення певного стилю одягу для певної професії. Але дрес код в ніякому разі не потрібно ототожнювати з уніформою. Так, наприклад, офісні працівники повинні одягатися в класичний стиль одягу: сорочки, переважно білого або блакитного кольору, брюки та піджаки. І лише в залежності від ступеня офіційності роботи ( наприклад, будь то звичайний робочий день або важлива ділова зустріч) будуть змінюватись і додаватись лише окремі деталі.

Так, важливими елементом ділового гардеробу під час переговорів стає краватка, а при поході на діловий захід – краватка-метелик, яка є цілком недопустима для першого варіанту. Ви тільки уявіть, щоб офісний працівник у звичайний робочий день прийшов одягнений в смокінг та з краваткою-метеликом, це виглядало б по меншій мірі дивно. Хоча з естетичної точки зору це було б привабливо, але якщо подивитись на це з точки зору етичної, то це було б проявом поганого тону і навіть невихованістю.

На перший погляд діловий світ може здатись «сірим», позбавленим яскравості, але це далеко не так. Так, в сучасному світі ділового одягу ми можемо зустріти нетривіальні кольори сорочок, піджаків та навіть цілих костюмів. Наприклад, піджак може бути коричниво-шоколадного, бордового, баклажанового кольорів.

Наприклад, дрес код працівників банку — це білий верх, та темний низ, але є одна деталь, яка відрізняє працівників різних банків — це яскравий аксесуар, нашийна хустинка. Так, у працівників Приватбанку – це хустинка зеленого кольору, у працівників банку «Аваль» — це хустинка жовтого кольору, у працівників Дельта банку – це хустинка червоного кольору. Самі такі яскраві дрібнички не «дозволяють» діловому світу стати «сірим» і нецікавим.

Діловий стиль жінок кардинально відрізняється від ділового стилю чоловіків. Жінки більше уваги приділяють різним маленьким дрібничкам (таким як, в одязі не повинно бути більше трьох кольорів, колір взуття повинен підходити під колір сумки тощо), аксесуарам. Стиль сучасної ділової жінки може коливатись від строгих ділових костюмів до елегантних суконь.

Кожна ділова жінка прагне створити свій унікальний стиль і без вийнятку всі жінки бажають бути модними, але не завжди модний одяг може відповідати тому чи іншому дрес коду. Тому існують встановлені норми, як повинен виглядати діловий одяг жінки: це одяг в чорно-білій гаммі, одяг має виглядати витонченим, скромним(мається на увазі одяг без глибоких декольте, та занадто коротких спідниць) і жіночним, бути зручним і функціональним. Якщо жінка полюбляє різноманітні аксесуари, то це не означає, що будучи діловою «леді» вона повинна від них відмовитись. Навпаки, в діловому стилі існує велика кількість аксесуарів, які будуть доповнювати образ.

На мою думку, саме аксесуари допомагають створити жінці свій власний, унікальний та неповторний образ. Але, як і в носінні одягу так само і в носінні аксесуарів ми повинні дотримуватись певних етичних норм і правил. Жінки повинні пам’ятати, що носіння великих і масивних золотих прикрас так само як і прикрас з великим дорогоцінним камінням є ознакою поганого тону. В діловому стилі прийнято носити аксесуари, які підходять до кольорової гамми одягу, аксесуарів з натуральних каменів, а головне щоб аксесуари поєднувались один з одним за стилістикою, кольором.

На сьогоднішній день діловий стиль дозволяє використовувати набагато більшу кількість аксесуарів, ніж десять, п’ятнадцять років тому. Офісні жінки тепер можуть одягати (що виглядає дуже актуально) до стильного офісного костюму широкі пояси з масивними пряжками. Ще одним аксесуаром є брожка, яку чіпляють на лацкан піджака, а також шпильки для волосся. Найпопулярнішим аксесуаром сьогодення залишається хустинка або шарф, завдяки яких можна доповнити та зробити будь-який образ цікавішим, яскравішим, оригінальнішим.

Ще одною важливою деталлю жіночого ділового стилю є взуття. Найпоширеніший варіант – це шкіряні, класичні туфлі, які мають кольором відповідати до нижньої частини одягу, або бути трішки темнішими. Загально прийнятими кольорами жіночого ділового взуття є: чорний, темно-синій, сірий, бежевий. Є такі кольори яких слід уникати – це: червоний, рожевий, жовтий та навіть білий колір. Тому що білий колір взуття більш підходить для світських заходів, ніж для повсякденної роботи. Взуття потрібно підбирати ретельно, воно повинно бути зручним, естетично привабливим і підходити під стиль одягу, потрібно підбирати взуття не на занадто високих підборах (рекомендованою висотою підборів є два – два з половиною сантиметра), потрібно уникати спортивного взуття.

Отже, не дарма кажуть : «Зустрічають по одягу, а проводжають по розуму». Тому стилю та іміджу варто приділяти багато часу. Вдало підібраний одяг може «відкрити будь-які двері».

Добавить комментарий

Ваш адрес email не будет опубликован.