Культура спілкування педагога

Pedagogicheskoe-obshhenieХто такий педагог?Для когось це людина,яку вивчила інша людина для того щоб вона вчила інших людей,для когось – високоморальна особистість ,для когось еталон поведінки культурної людини. Педагог передусім це людина яка веде викладацьку та дослідницьку діяльність в рамках своєї компетенції .

О. Леонтьєв говорить ,що педагогічне спілкування – це взаємодія викладача з учнями на уроці або за його рамками ,яка скерована на покращення начальної діяльності , і взаємини між вчителем і учнем.

На сьогоднішній момент педагог це одна з поважних професій . Коли ми чуємо слово «педагог»,одразу виникає думка що це людина освічена , культурна , вихована. Саме спілкування педагога дає поштовх до думки яка складається про людину яка є педагогом. Те ,як спілкується педагог як в рамках навчального процесу ,в колективі ,так і поза ним складається певне враження про цю людину в цілому .

Культура спілкування є сильним фактором соціального розвитку та впливає на всі сфери як суспільної так і персональної життєдіяльності : спосіб життя ,розваги , працю як вдома так і на роботі .

В робочій атмосфері справжній педагог застосовує на максимум усю свою педагогічну майстерність , в плані спілкування, для того щоб максимально та точно донести інформацію для учнів ,щоб емоційно та колоритно забарвити сказане. Культурне педагогічне спілкування потрібно навіть тоді ,коли робиш зауваження учневі : його потрібно подати так , щоб не було образливо і учень усвідомив свою помилку. Деякі педагоги про це не задумуються і дають не допустимо грубі зауваження ,після яких залишається негативний осад в учня.

Тому,на мою думку , на території навчального закладу та серед колективу,з учнями слід спілкуватися винятково на педагогічно культурному рівні. Це потрібно для підтримання педагогічного статусу,іміджу,педагогічної особистості. Педагоги подають приклад, який діти наслідують , тому вони мають вдосконалюватись щоб бути цікавими для дитячої особистості.

Щодо спілкування поза навчальним закладом ,я вважаю , що педагог на 50 % має відійти від стандартів і ввійти в свою побутову сторону . Спілкування поза навчального закладу може бути з родичами ,друзями ,знайомими ,а ось тут вже все індивідуально має бути . За межами навчального закладу педагог перетворюється в звичайну людину , з своїми вподобаннями ,переконаннями ,смаками . Та все ж не забуваємо що ,педагог це вихована на культурна людина у всіх випадках спілкування. Тому ,знову таки , коли ми промовляємо слово «педагог» на цю людину накладається штам нашого першого досвіду .

Згадаємо свою першу вчительку на 1 вересня : усміхнена,чемна ,приємна ,життєрадісна ,привітлива ,доброзичлива . Далі у спілкуванні вона надзвичайно захоплює дітей цікавими та емоційними розповідями , різними методами навчання. У процесі навчання діти сприймають пе5рнше враження про вчительку як своєрідний штам , стандарт або еталон і в подальшому перекладають цей еталон на інших вчителів . Але як прикро потім в них розчаровуватись…

Наприклад , наша шкільна педагог з англійської мови , Марія Федорівна завжди викликала у всього класу боязнь йти на її урок ,тому що вона говорила з нами у підвищеному тоні, робила різкі рухи під час того як щось розповідала ,якщо хтось робив помилку вона довго принижувала дитину, яка здійснила помилку ,розказувала якою він невдахою стане в майбутньому , а потім «бралась» ображати і весь клас. Вони завжди страшила наш клас різними брудними, тяжкими професіями , висказувала різні алегоричні образливі вирази. Це дійсно було і образливо і принизливо і страшно.

Після такої 40ка хвилинної напруги не те щоб не хотілось йти на її урок ще раз ,а взагалі навіть на інший урок не хотілось йти. Нам завжди було цікаво яка вона в побутовому житті ,яка вона за межами школи. І нам видався випадок , коли ми прийшли привітати її з днем народження. Ми були дуже здивовані. Це була зовсім інша жінка: вона нас запросила увійти , запропонувала чаю, ми спілкувались на різні теми , вона проявляла інтерес до нашого класу , хто що любить , яку музику ми слухаємо , вона так піклувалась про нас ,водночас і її без уваги не залишили.

Після цього ставлення до неї дуже змінилось ,ми стали більше спілкуватись, відкрились один одному. В деяких ситуаціях варто пізнати один одного за допомогою спілкування ,щоб уникнути різних прикрих ситуацій. Тому актуальність даного питання досить велика: не кожен педагог ,за допомогою спілкування , зможе заволодіти прихильністю учнів.

За допомогою спілкування педагог може обмінятися інформацією (відповідь\запитання) , встановити контакт з учнями ,колегами , може словесно впливати на стан людини, пізнавати багато нового .

Як висновок ,можна додати ,що спілкування відіграє важливу роль в нашому житті ,а особливо якщо ти педагог! Якщо тобі подобається те що ти робиш,якщо душа радіє від твоєї роботи, то все буде виходити чудово,навіть спілкування ,бо лиш правильно спілкуючись можна як відкрити так і закрити будь-яке серце та душу, як дорослу так і дитячу. Наша задача відкривати душі дітей для вкладу в неї інформації та досвіду які вона буде використовувати на протязі певного періоду. Спілкування педагога має бути всестороннім,тому важливо у всіх сферах його вдосконалювати

Добавить комментарий

Ваш адрес email не будет опубликован.