Пісня грає велику роль у житті людини, адже вона супроводжувала його в усі часи, починаючи з первісного ладу, закінчуючи сучасністю.
Як часто бувало, що прослуховуючи одну певну пісню, ми занурюємось туди, де були щасливі або, навпаки, про щось переживали. Вона, ніби, фантастична машина часу, яка дає можливість опинитися в тому часі і в тому місці, про яке нам нагадує ця пісня.
Сучасні люди перестали вірити в цінність і духовну силу пісень, але для наших пращурів вони були більше, ніж словами, накладеними на музику. Сучасний шоу-бізнес наповнений мільярдами музичних творів, але я вважаю, що тільки народний фольклор несе у собі унікальний історичний зміст. Саме фольклор передає майбутнім поколінням свою мудрість, накопичену століттями. У поетичній музичній формі укладалися описи свят, праці, природних явищ, зміну пір року і т.д.
Педагогічна цінність народних пісень полягає в їх абсолютній морально-естетичній досконалості, тому що природний відбір часом проходять тільки істинно цінні фольклорні твори.
Я думаю, що в школі педагоги повинні приділяти належну увагу вивченню колискових пісень, особливо це важливо для дівчаток — майбутніх матерів, адже саме через колискову дитина краще сприймає голос і таким чином вивчає первинний запас слів і звикає до голосу матері.
На сьогоднішній день люди мають новітні технології для обробки музики, голосу, а також для безперешкодного прослуховування улюблених композицій. Наші предки не мали такої можливості, і можливо саме з цієї причини, вони так цінували і шанували пісню, звеличуючи її і передаючи з покоління в покоління. Як відомо, люди часто не цінують тих можливостей що мають. Можна, з одного боку, звинувачувати в цьому прогрес, але, якщо придивитися уважніше, то стає зрозуміло, що така природа людини. Я не думаю, що коли-небудь пісенно-музичний жанр втратить свою актуальність, бо це генетично закладено в людях.
В освітньому процесі пісня грає важливу роль, тому що через неї людина швидше засвоює та завчає інформацію. Як часто на уроках іноземних мов за допомогою пісні дітям надається можливість засвоїти базові слова і прийоми. Пісні, які вносяться до шкільної програми, повинні обов’язково підлягати морально-етичному контролю з боку педагогів, і не нести в собі зла, жорстокості і насильства.
Діти сприйнятливі до тієї інформації, яка їм надається, тому, дотримання пісенної цензури повинно, поширюватись не лише на школи, але і на телебачення. Особисто мені неприємно, що деякі кліпи на сучасних музичних каналах, у майбутньому побачать і мої діти. Моя думка полягає в тому, що ніякого педагогічного та корисного сенсу для дитячої психіки такі «музичні творіння» не несуть, а навпаки — руйнують її.
Для дітей створено багато прекрасних і цікавих пісень які абсолютно доступні для дитячого розуміння як по своєму літературному змісту, так і в простоті і мелодійності музичної гармонії. Не в якому разі не може дитина 5-6 років зрозуміти пісню про нерозділене трагічне кохання так як йому за віком розуміти цього й не потрібно але дитячий мозок наче губка вбирає все що йому підносять в тому числі і негатив.
Часом, слухаючи чергову популярну композицію, я замислювалася, чому ж деякі пісні стають популярними хітами, а іншим припадає доля стати забутими або нікому не відомими, в чому ж критерій цього відбору?Мені стало цікаво, і я натрапила на заголовок статті в Інтернеті про те, що вчені створили програму», яка визначає ймовірність того, яка саме пісня стане хітом.
Вони оцінювали музичну композицію по 23 різними критеріями, такими як темп, ритм, гучність, гармонія, танцювальність тощо. І я подумала: невже комп’ютери і справді можуть розуміти і передбачати вибір людей? Експеримент показав що можуть, але лише на 60%. Інші 40% випадків, чому на пісню припадає несподіваний шквал популярності, залишаються невідомими.
Неможливо абсолютно точно передбачити цей вибір, тому що у кожної людини свої музичні смаки, які формуються з часом. У різні вікові періоди життя уподобання стосовно музики міняються. Наприклад, на моєму мп3 плеєрі є пісні, які дарують мені той самий ефект «машини часу», або своїм змістом вони турбують глибини свідомості. Також є пісні, які не важливі для мене і вони не пов’язані з певним періодом мого життя.
Такі пісні, як правило, на довго не затримуються, ні в пам’яті, ні на плей-листі мого мр3 плеєра. Звичайно ж, це все суто індивідуальні вподобання особистості. Тому важливо, саме в період формування особистості привити музичний смак і допомогти дитині зрозуміти всю цінність пісенно-музичного жанру.
Досить часто ми чуємо що пісня — це душа народу. Я вважаю це абсолютно точним висловом і можу додати що це не тільки душа але й вірний друг людей, адже вона завжди допомагала людям у роботі підтримувала бойовий дух серед воїнів і звичайно ж завжди була і залишається веселим товаришем у шумних святкових застіллях. Спадщина пісень завжди залишиться духовним багатством людства, яке не можна знищити.