Народна педагогіка — це сукупність досвідів багатьох поколінь пройшовши через століття описаних в казках і народних досвідах. За допомогою яких навчають навіть через тисячоліття підростаюче покоління. Людина з’являється на світ маленькою без помічною. Вона починає рости, і у батьків постає завдання її виховання, і надання знань отриманих досвідом.
І дитині починають читати казки тим самим підгодовують її до перших кроків в житті. Якщо порівнювати зі звичайною педагогікою то це велика різниця адже шкільна педагогіка навчає дітей тільки наукових матеріалів не опираючись на досвід минулих поколінь ну тобто даючи їй лише базові досягнення не пояснюючи як той або інший вчений до цього дійшов. А народна педагогіка окрім знаннів дає ще і досвід досягнень минулих поколінь відшліфованих перевірених і поданий в доступній формі тобто в (казках).
Тим самим дитина вчиться на помилках казкових героях і намагається уникати цього в житті. Але все таки більшість людей стає на ті ж самі граблі як і минулі покоління тому що вони начебто і знають наслідки той чи іншої дії але як то кажуть доки на собі не випробуєш не зрозумієш.
Візьмемо на приклад ту ж саму політику Росії: начебто була друга світова війна коли агресором була Німеччина намагалась захопити весь континент і закінчила вона знищенням їхньої країни і перемогою Радянського союзу. Ось начебто хороший приклад для майбутніх поколінь що будь яка агресія закінчується у столиці агресора, і все ж Росія намагається за допомогою своєї агресії забрати частинку іншої країни.
Тобто за допомогою народної педагогіки звичайно добре навчати нові покоління але не завжди це ефективно і потрібно навчати дітей в дитсадках, школах, ліцеях, коледжах.
Естетичне виховання дітей частина виховного процесу спрямована на формування здатності перетворювати дійсність за законами краси.
Естетична свідомість – форма свідомості що реалізується освоєнням дійсності через естетичне почуття смаки, оцінки, ідеали тощо. Важливим елементом є – почуття насолоди які відчуває людина яка сприймає прекрасне в дійсності у творах мистецтва. Це дуже впливає на поведінку і розвиток дитини тим самим закладає в неї певні емоції. Формує естетичні смаки, естетичні ідеали тим самим дають людині змогу оцінювати суть прекрасного.
У виховані школяра використовують джерела:
Музику (яка відображає дійсність за допомогою мелодії)
Образотворче мистецтво (розвиваючи у дитини не лише спостереження а й фантазію).
Театр, кіно (об’єднують у собі багато видів мистецтв)
Природу (її красу та гармонію звуків, форм, барв)
Події суспільного життя (героїчні вчинки людей)
Художня література (словесний образ)
Поведінка школяра (вчинки учнів, досягнень)
Дуже велику роль у розвитку естетичного виховання грає роль в шкільних предметах (музика, малювання, співи). На таких предметах школярі не лише отримують теорію а й отримують певних навичок, і розвивають в собі мистецькі здібності. Тим самим учням даємо змогу навчитися бачити все з позитивної точки зору бачити наприклад в машині старій якусь красу щось при цьому вони можуть до неї додати і тим самим зробивши її ще краще.
Ще велику роль відіграє в естетичному вихованні мова і література тим самим розкриваючи красу своєї рідної мови і користування нею в повсякденному житті. А література показує красу всіх письменників їх творів і тим самим стимулювати школяра на їх запам’ятовування. І цікавитися їхніми авторами історію авторів і взагалі всю красу своєї держави і красу інших. Хоч і в нашому світі зараз трішки спотворене розуміння прекрасного (красивого) але все ж таки є письменники які пишуть чудові вірші, пісні, тексти і коли їх читаєш забуваєш про все на світі тебе вірш чи пісня переповнює почуттями на стільки що не помічаєш нічого і нікого.
Картини малюють такі що дивитися можна на них вічно. Але в кожного автора є своя думка с приводу того чи іншого малюнку адже все що малює автор це його емоції і те як він бачить світ навколо себе. І смаки у людей різні комусь наприклад подобається одна пісня чи малюнок а іншому ні тому що в його естетичному розумінні ця пісня потворна або нейтральна і не викликає у нього емоцій таких як у іншого. Ось ще приклад з життя як естетика відіграє роль у нашому житті: всі ми часто помічаємо та і самі коли їдемо на працю на навчання вдягаємо навушники вмикаємо музику і слухаємо по дорозі.
Так ось був дуже похмурий ранок як завжди надівши навушники я поїхав на навчання але коли заграла улюблена пісня мене переповнили почуття і відразу навколо все стало яскравим кольоровим, різнобарвним і дуже цікавим і навіть сонечко почало потрохи виглядати через хмари і наскільки б це дивно не звучало але більше не має того похмурого ранку того настрою який був на початку ось так мій естетичний смак забарвив увесь ранок і дав позитивного налаштування на весь день тим самим показавши що навіть пісня може відіграти велику роль у житті .
Тому естетичне виховання відіграє дуже важливу роль у нашому повсякденному житті бачити в предметах якусь так сказати іскринку і тим самим наше життя стає вже не таким сірим і буденним в той час коли всі ходять сумні і без настрою.