Модний показ та шоу практично-естетичний зміст

Moda-estetМодний показ процес показу нового одягу за останні десятиріччя сильно еволюціонував. І коли я кажу еволюціонував, я маю на увазі не сам процес дефіле, чи то зміну моделей, сам підхід до підготовки він докорінно змінився. Над підготовкою до показу мод тепер працює не тільки модельєр, що створює і виставляє на показ, над сомою концепцією працює ціла команда з спеціалістів по спец ефектах, психології, аналітики і т.д.

Для відвідувача показ мод перетворюється на яскраве шоу, театралізовану феєрію, проте ті хто створює це диво спираються вже не тільки на інтуїцію, відчуттям прекрасного, чи піротехніку, скупі цифри математичної статистики і глибинний психологічний аналіз ось наріжний камінь цього дійства. Організацію показу мод за рівнем складності підготовки можна порівняти лише із складною сучасною театралізованою виставою, де сценарій пишеться групою авторів.

Мета показу залишається тією самою — це естетичний вплив на глядача. Цей вплив повинен розкриватись як аромат дорогих парфумів перше враження, тривалий аромат та післядія. На кожному етапі в голови потенційних покупців повинна закладатись думка: «Я це хочу», це буде сприяти продажам, а одтак виникненню нових колекцій. Подіумна сценографія вже не є чимось вишуканим, це об’єктивна реальність.

Постановник дійства повинен працювати в команді з модельєром, обізнаним психологом, що знає особливості глядацької аудиторії, та статистом, що дозволить відзначити дещо приховані мотиви тієї самої аудиторії. Це дасть змогу отримати не просто адекватне сприйняття театральної вистави – показу мод глядачем, необхідно досягти повного включення глядача до театрального комунікативного процесу, приведення до стану емоційного підйому, а найкраще прийняття ініціативи у власні руки. Постановник перетворюється на Гамільського щуролова, а глядач на щура, що покірно йде в магазин за новою колекцією.

Акт занурення глядача в сценічне мистецтво не вичерпується простим сидінням на стільці підчас показу, а передбачає тривалу післядію, закладення образу, що не виходить з голови. Для цього психолог і аналітик створюють модель яка враховує особливості сприйняття людиною різних явищ об’єктивної дійсності. Кожна частина дійства чи то музика, кольорове оформлення, освітлення тощо, навіть пропорції моделі повинні бути врахований, можливе залучення зірок подіумного мистецтва ось, що дає тривалий вплив після вистави.

Проте не слід забувати і про еволюції самого поняття одяг. Поняття одяг як ми його знаємо – це результат роботи швейної промисловості, якщо розглянути більш широке коло, то це набір речей що ми вдягаємо на тіло. Проте це не просто набір який можна комбінувати як вам подобається, є якісь норми, суспільні уявлення, віяння моди і т.д.

Яскравим прикладом є таке поняття як «костюм», що передбачає певну послідовність речей між собою узгоджену певним чином. Ці речі не тільки узгоджуються між собою та накладеним гримом, вони підбираються під колір очей, волосся, під певну форму зачіски. Таким чином гарно вдягнена людина представляє собою унікальний витвір мистецтва, живу картину.

Створюваний одяг повинен ніби то віддзеркалювати зовні внутрішній світ людини додавати їй впевненості. З іншого боку одяг повинен не тільки гарно виглядати, а й бути практичним в повсякденному застосуванні. Яскравим прикладом такого одягу є джинси, що наряду з естетичним виглядом мають високу зносостійкість. На перший погляд груба тканина приймає яскраві форми, а велике різноманіття дає змогу вибрати потрібне саме конкретній людині.

Різниця між якісними джинсами і якісними брюками спеціального робочого костюму лише у зовнішньому вигляді проте перевагу чомусь віддають гарно пошитим джинсам. Потреба в естетичному задоволенні це саме те над чим працюють модельєри.

В кожній історичній епосі, кожному народу властивий свій художній стиль, який по-своєму ставить і вирішує завдання створення красивих і потрібних людині речей. Відповідність вимогам моди це саме те, що забезпечує естетичність одягу. Силует і форма моделі повинні мати добре сприймаються, модні пропорції; розміри, форма, кількість і розташування деталей одягу повинні бути узгоджені не тільки між собою, а й з моделлю в цілому, а також з фігурою людини.

Для створення моделей правильної форми необхідно знати вимоги архітектоніки. Якщо не знайдено хороше рішення форми, то модель буде поганою, якими б декорованими деталями або елементами вона не була прикрашена. Кожна лінія, кожна прикраса, кожна рюша, кожна паєтка, повинні бути підпорядковані загальному цілому а не являти собою купу окремого. І якщо митець, що малює картину може дозволити собі точку зору, або оптимальну відстань до полотна, то дизайнер повинен знати, що його роботу будуть роздивлятись до самих малих деталей і вона в любому масштабі повинна бути привабливою.

Важливим є не тільки матеріал, а і колір, тактильні якості. Саме вдала комбінація цих характеристик на разі із створеним вдалим образом буде сприяти продажу навіть більш дорогих моделей наразі як більш дешеві будуть купуватись рідше. Саме образ, що буде передавати одяг і є тією післядією модного показу, який і буде викликати спогади, формувати світогляд, сприяти покупці.

Таким чином, як ви бачите, модний показ це вже не окремо одяг, окремо подіум, окремо моделі і окремо голова дому мод. Його можна порівняти із витвором кулінарного мистецтва, де кожен компонент окремо може навіть смердіти і його буде гидко брати до рота, проте в готовому вигляді це блюдо викликає шалений апетит і хочеться скуштувати ще. Так і показ мод збалансована «страва» що повинна викликати у споживача апетит та банальне бажання купити, навіть якщо це буде лише сентиментальним нагадуванням дійства в якому ця людина брала участь.

Добавить комментарий

Ваш адрес email не будет опубликован.