Всі наукові галузі у нашому житті існують за певною суспільною потребою. Наприклад, естетика — це філософська наука про прекрасне в мистецтві і житті, про особливості перетворення світу «за законами краси»та пізнання, про закономірності мистецтва, художньої творчості та естетичного виховання. Її виникнення, існування і розвиток зумовлені потребами людства щодо створення різноманітних речей за законами краси.
Економіка – це наука про господарство, про організацію та управління виробництвом, ефективне використання ресурсів, збут і споживання товарів. Під економікою, іншими словами, розуміють мистецтво ведення господарства. Ця наука виконує величезну функцію у житті людства, і що найважливіше, вона становить основу цивілізації.
Що ж стає аспектами взаємодії цих двох наук? Наш світ побудований таким чином, що люди бажають у всьому, та в першу чергу навколо себе, бачити красу та прекрасне, що є звичайно ж добре. Ми купуємо тільки продукти, які мають естетично гарний вигляд. І зазвичай, чим більш естетично привабливішим виглядає продукт, тим більшою є його вартість. Людська виробнича діяльність вже від самого моменту її виникнення склалась так, що естетичний момент був вкорінений у щоденну життєву практику, в промислову активність людей.
Вже первісні люди від виготовлення кам’яної сокири отримували не тільки користь, але й певне задоволення від форми та вигляду вдалого виробу. Таке ось задоволення вже можна віднести до витка естетичного почуття людини. При становленні ремесла, процес обміну вимагав не тільки якісного продукту ремісника, але й певних зовнішніх естетичних характеристик виробу, які б робили його найбільш конкурентоспроможним на ринку. Естетичні елементи були присутні у роботі всіх ремісників та виробників, які виходили зі своїми товарами на ринок. І такі тенденції збереглися досі.
Люди завжди прагнули володіти чимось неповторним та особливим. І додати особливості предмету може оригінальний зовнішній вигляд. Виробники продукції завжди прагнуть досягнути найкращого естетичного вигляду для своєї продукції, що буде сприяти кращому попиту на товар і відносно більшому прибутку. Приголомшливий дизайн продукту або навіть його упаковки у багатьох випадках становлять більшу частину успіху реалізації цього товару. В сьогоденних умовах великої кількості товарів на ринку виграє той, хто пропонує не тільки якісний товар, але і вміє його естетично подати.
Як відомо, реклама є частиною сучасної економіки. ЇЇ роль полягає в забезпеченні налагодження зв’язків між виробниками і споживачами товарів. Реклама розширює ринок збуту, допомагає покращенню ділової активності, прискорює обіг коштів, збільшує обсяги капіталовкладень. І вона цим покращує ефективність функціонування національних економік і в цілому міжнародної економіки. І як наслідок відбувається суспільне розширення виробництва. Реклама розвиває конкуренцію, чим дає змогу споживачам розширити свій вибір. І тому одним із головних напрямів державної економічної політики з підтримки правильної конкуренції в усіх країнах є розвиток реклами.
Також рекламу розглядають як складову художньої культури, що дає змогу визначати ще одну із функцій соціального інституту реклами — естетичну. Цю функцію активно використовували в радянські часи. У цієї функції була мета виховати соціально-естетичне бачення речей; створити емоційні норми ставлення людей до предметів побуту. Сучасна ж реклама використовуючи художньо-виразні засоби, механізми навіювання, імітації, схильність до ілюзорного, закладає у свідомість споживача естетичні ідеали на рівні щоденного буття.
І так реклама є втіленням економічного та естетичного, і в ній безпосередньо прослідковуються їхні аспекти взаємодії.
В наш час мода є надзвичайно швидкоплинною, і змінюючи свої тенденції на новий сезон відбувається оновлення дизайну товарів, тобто змінюється їхній естетичний вигляд. І при цьому товари із колишніх колекцій людям здаються менш привабливими. До прикладу предметів, які найчастіше піддаються змінам модних тенденцій належить одяг, меблі, посуд, технічні пристрої тощо. Тому маючи це на увазі, підприємства, які займаються реалізацією товарів, повинні передбачати попит на окремі види товару, аби мати змогу вчасно реалізовувати його, щоб мати найвищі прибутки.
Адже вартість «модних» товарів зазвичай є набагато вищою за товари з минулих або застарілих колекцій. Зміну естетичних смаків людини разом зі зміною певної моди, можна пояснити тим, що за всіх часів люди прагнули до змін і оригінальності та хотіли завжди виділятися, щоб відчувати себе більш особливими. І за кожних часів різні народи мали свої досить різноманітні естетичні смаки, які надзвичайно відрізнялися одні від одних.
Економіка та естетика на сьогоднішній день настільки тісно переплітаються, що без одного із них не можливе створення товару, який повністю би задовольняв попит споживачів. Навіть найбільш якісний, надзвичайно надійний, неймовірно зручний продукт без наявного естетичного оформлення не користуватиметься бажаним попитом у покупців. Прагнення людства до всього прекрасного здатне приносити людям моральне та психологічне задоволення, але відчутно відзначається на їхньому матеріальному становищі, адже гарні речі коштують зазвичай занадто дорого. Але, як відомо, позитивні емоції варті будь-яких коштів.