Балет та його виховний, культурний потенціал

balet+Балет – це спосіб вираження думок через танець. Це мистецтво володіння власним тілом, це уміння передавати почуття рухами. Балет – це гармонія. Гармонія танцівника і хореографа, і на сам перед гармонія в собі. Балет – це дисципліна та організованість. Кожен рух у балеті – це велика праця. Кожен виступ – велика перемога артиста над собою.

Балет має величезний виховний потенціал: тільки уявіть, через що має пройти людина, щоб частково оволодіти мистецтвом танцю. Не кажучи вже про довершений та досконало відпрацьований номер.

Хореограф, що викладає балет, ділиться не лише одними навичками та прийомами. Навчання балету потребує великої сконцентрованості: це схоже на медитацію, на йогу. Оволодіти мистецтвом неможливо, намагаючись паралельно міркувати про життя, колір ремонту на кухні, підрахунок калорій у гарбузовому насінні, тощо. І перше, що має навчитися майбутній танцюрист – відкидати зайві думки. Концентруватися тут і зараз на тій частині тіла, яка виконує певний рух.

Коли ця навичка стає частиною особистості, учень балетного гуртка, чи консерваторії, чи студент – не важливо, починає знайомитися з жорсткою дисципліною. Балет вимагає постійної уввімкненості. Балет ,день за днем виховує в людині організованість та пунктуальність. Балет є командною роботою, учасник колективу стає незамінним, і до нього приходить усвідомлення, що «я – частина групи», а це зобов’язує піклуватися про спільний час і спільні потреби.

Високий рівень самовідданості, та з часом вона окупається. Людина колективу завжди може розраховувати на підтримку. Певним чином, балет ніби «лікує» від егоїзму, навчаючи йти «пліч-о-пліч». Командна робота танцюриста ніколи не зрівняється з командною роботою офісного колективу: балетні «підтримки» — це зовсім інший рівень довіри між людьми.

У підтримках танцівники мають віддатись одне одному і налаштуватись на прекрасний спільний результат. Підтримка- це праця обох , тут повинні як партнер, так і партнерка відповідати за свої дії. Любий хибний рух може завдати шкоди здоров’ю. Саме тому хореографія одночасно є і небезпечним видом мистецтва.

Як відомо, взаємодія людей різної статі у танці, дуже інтимний зв’язок з людьми у колективі, практично відсутня фізична дистанція – дуже провокуючі чинники. Моральність учасника балетного колективу має бути досить висока для того, щоб диференціювати особисте життя від роботи/навчання у балеті. У зв’язку з цим, в учасників групи необхідно виховати ще одну навичку, не пов’язану з тілом: постійне усвідомлення своїх внутрішніх процесів, почуттів. Відстеження гніву, агресії, пристрасті, тощо – робить життя у колективі безпечним та відкритим.

Головний інструмент танцюриста – тіло. А виховує танцюрист – розум, піклуючись про тіло. Необхідна для кожного артиста звичка – вести здоровий спосіб життя, це один нюанс балетної практики, без якого навряд чи розум зможе бути «на ти» із тілом. Отже, можна сказати, що балет навчає піклуватися про себе: контролювати свій апетит, стримувати своє бажання отримати легкі задоволення за допомогою шкідливих речовин, вимагає регулярних фізичних навантажень. Так, можна здогадатися, що балет не може бути нерегулярним хобі, тому що це – стиль життя. Постійне включення, як було зазначено вище.

Терпеливість, цілеспрямованість та впертість – ще три важливі риси характеру, які набуває людина, що займається танцями. Балет – справа, яку не можна відкласти на потім, її треба робити кожен день, чітко ставлячи перед собою задачі.

Людина, що займається балетом не може прийти у колектив «з вулиці». Це має бути особистість, що набула певні знання, засвоїла певну кількість теоретичних знань, ознайомилась із рядом певних «азів» роботи артистів. І навіть за один рік звичайна людина не в змозі осягнути всю кількість матеріалу і знань по хореографії. Хоча, є деякі танцівники котрі думають що вони прекрасні хореографи і їм не заважає те, що вони не мають навіть базових знань і уявлень про хореографію ,йдуть і викладають діткам, не підозрюючи ,що своїм незнанням вони можуть їх покалічити.

Високий рівень емоційної чутливості та вміння побачити висновок і мораль з певного твору, на який накладено музику, та поставлено балетну композицію – необхідна умова для успіху у балеті. Нерідко, діти можуть похвастати таким умінням підбивати підсумок у казці, але це доступно не усім дорослим. Відповісти на питання, чому вчить нас знаменитий балет «Лускунчик», чи «Лебедине озеро» може не кожен дорослий, але має відповідати кожен учасник балетного колективу.

Культурний рівень – так можна позначити ще одну вимогу до танцюриста. Мова йде і про етикет, і про навичку ввічливої комунікації, спокійне ставлення до недоліків та помилок в інших людей, уміння приймати критику, готовність змінюватися на краще. А також, під цим терміном слід розуміти обізнаність взагалі.

Заняття балетом передбачають певний рівень музичної освіченості та рівень культурної освіти взагалі. Неможливо втілити у життя жодну постановку, не розуміючи, про що йде мова. Виразити думку за допомогою танцю не так просто, бо спочатку цю думку треба зрозуміти, «пропустити крізь себе», відчути й прожити. Прочитати твір, що передував музиці (якщо він був), чи прочитати історію створення музичного супроводу для балету. Коли кожен виконавець танцювальної постановки буде нести у своїх рухах та діях на сцені сенс твору, глядачеві буде легко зрозуміти, про що цей танець, чи сукупність танців.

Балет вимагає від його прихильників та учнів, музичного слуху – почуття ритму, здатність вловлювати кожну, навіть незначну, зміну мелодії. Розуміння музики, здатність вслухатися – це теж виховується під час навчання.

Підбиваючи підсумок, можна сказати, що балет не можна створити «із повітря».

Успішний танцюрист – не лише гнучкий та фізично розвинений «робот», як нерідко думає глядач. Це різнобічно розвинена особа, що навчилася самоконтролю, свідомій поведінці, має високий рівень освіти, щоденно робить кроки до поглиблення свого культурного потенціалу. Це непроста робота, але цього варто прагнути. Заради вдячних оплесків глядачів, заради слави, заради культури, та врешті-решт, заради того, щоб відчувати себе гідно, озираючись на виконану роботу над собою.

З свого досвіду можу доповнити, коли ти сидиш у глядацькому залі та спостерігаєш на неймовірно пластичних і артистичних танцівників , то в тебе «просинається» бажання працювати над собою, реалізовувати себе , виховувати своє «я», щоб люди побачили якісний результат, повірили тобі , а не казали , що вони шкодують , що купили білет на обраний ними балет.

Добавить комментарий

Ваш адрес email не будет опубликован.