Світ моди на сьогоднішній день являється дуже важливою частиною життя практично всіх верств населення. Крізь тривалий проміжок часу, моду в одязі розробляли та виставляли різноманітні країни. Серед найпопулярніших Франція, Італія, Іспанія, згодом Англія. Проте «модною батьківщиною» або так званою «Фешен-столицею» був і залишається Париж.
Зазвичай особливості у моді та її першість була пов’язана з політичною діяльністю. Здається, це два не пов’язані між собою поняття проте, як свідчить історія все відбувалося саме так. Гарним прикладом для цього є Італія, котра виборола арену першості у модній індустрії в період Ренесансу, тоді коли розквітали величні міста-держави Венеція та Флоренція. Приблизно з ХІІІ століття саме ці міста стали центром виготовлення оксамиту та шовку.
Варто пам’ятати, що моді велику увагу приділяли і французькі королі. Серед яких був як Людовик XIV так і Наполеон III. Відповідно така увага з боку правителів призвела до того, що країна стала лідером з виробництва текстилю, велику увагу приділялось і навчанню висококваліфікованих швачок.
Варто зауважити, що таке явище як мода має дуже швидкоплинний характер, тобто часто змінюється, створює щось нове під впливом швидкого темпу сучасного життя. Не завжди поглинання модою людини є за волею останньої. Це пов’язано з тим, що мода охоплює усі сфери життя людини. Ми бачимо моду практично усюди і завжди, не має особливого значення де саме, чи то на подіумах дорогих залів, чи то просто на типових вулицях провінційного містечка.
З усіх усюд мода проникає з дорогих елітних сфер до простих широких народностей, це відбувається через засоби масової інформації, журнали, газети, Інтернет, звичайно. Дуже часто мода «просуває» зовсім дивні речі, які б здавалося ніколи не будуть належним чином сприйняті у суспільстві, проте воно береться і унаслідується та вживається у повсякденні. Слід розуміти, що вік моди досить короткий, тому вона щосезонно змінює свій образ.
Таким чином, це дозволяє їй, моді, не бути набридливою та стандартною. Якраз така особливість моди як швидкоплинність, змінність виражають усю її суть, адже вона завжди дивиться у майбутній світ.
Основною метою моди є: залучити до свого кола якомога більше людей, прихильників, фанатів. Саме таким шляхом вона може всеохопити та поглинути, а тим самим опанувати широкі народні маси, а це і являється її основною функцією. Проте саме ця її функція являється завершенням, хоча і прихованим. В той час, коли у моду заходять стандарти у вигляді уніформи та одноманітності, вся суть втрачається і вона фактично перестає існувати, тобто перестає бути сама собою.
Тепер перейдемо до розгляду питання про дизайн, яке теж як і мода має швидкоплинний характер та свої унікальні особливості. Безперечно поняття дизайну є новаторським і на сьогоднішній день асоціюється з прогресом та чимось новим, тим що можна досягнути лише занурившись у науково-технічний прогрес.
Об’єкти дизайну як правило відображають час, у якому вони були створені і у якому живуть на даний момент, а також безумовно знаходяться попереду різних прогресивних досягнень сучасності.
Саме ХХ століття народило таке унікальне у своєму роді поняття як дизайн, котрий у свою чергу зайняв чи не провідну роль у художній культурі. Його поява у період міленіуму дала йому змогу за рахунок своєї всеосяжності підкорити своїй волі різні провідні сфери людського життя та стати переможним феноменом ХХ століття. Станом на сьогодні професія дизайнера залучається практично у всі сфери людського життя.
Люди визнали той факт, що саме за допомогою дизайну вони можуть покращувати чи погіршувати своє життя, вводити дизайн у побут та творити за його допомогою свій власний стиль, ніколи не бачений раніше. Створення комфортності – от, що являється основним кредо даного виду проектно-художнього заняття. Саме за допомогою спеціальних навичок і умінь, котрі використовуються у дизайні, можна створити середовище, котре буде комфортним для людини, які будуть оптимальними для її персони у даний проміжок часу та допоможе їй задовільнити свої необхідні потреби у чіткій взаємодії з сучасною технікою та гармонією кольорів.
Щодо поняття дизайну, на порозі ХХ століття існувало чимало думок, котрі публікувалися у різноманітних виданнях, журналах та дослідних роботах. Українська мова визначає дизайн як широке явище, котре охоплює різні сфери людського життя. Пропоную звернутися до словника, для визначення поняття дизайну та різних думок, котрі були висловлені на дану тематику.
Прикладом буде доцільно назвати визначення зі словника іншомовних слів, що подає наступне визначення цього поняття, як виду діяльності, що пов’язується з усім, що існує у світі. Поруч з терміном «дизайн» також може використовуватись «художнє конструювання», «технічна естетика».
Коли ми говоримо щодо даного терміну, потрібно звернути увагу на те, що спеціалісти або дизайнери у своїх функціональних обов’язках повинні розробити та побудувати зразки певного естетичного простору, вияснити його особливості та властивості.
Поряд з тим, тлумачний словник сучасної української мови говорить про дизайн, як про явище за допомогою якого конструюють та оформляють речі. А мистецтво дизайну визначають, як новаторське створення необхідних речей у суспільстві, які мають особливу естетичну привабливість.
Таким чином, можна сказати: що як мода так і дизайн, попри свої особливості вважаються найкреативнішими та найпоширенішими галузями, котрі проникають практично в усі сфери людського життя та диктують людству свої власні умови. Як ми розібралися різниця між модою та дизайном полягає принципово у часі виникнення. Безперечно мода це поняття, котре виникло значно раніше і гостріше пробирається у широкі народні маси.
Дизайн є більш новітнім поняттям, проте попри свою «молодість» уже встиг заполонити практично усі сфери людської діяльності.