Стимулювання позитивної поведінки дітей

Teacher and student on a lesson.Позитивна поведінка і діяльність дітей, вихованців багато в чому залежить від того, як її стимулюють дорослі – батьки, вихователі, рідні. І тому, мабуть, головною передумовою такої діяльності дитини є виховання її в любові та довірі, а також визнання її, як особистості. Адже дитина, хоч ще і маленька, також має якусь свою думку, яку потрібно поважати і враховувати.

Дуже важливо, перш за все, позитивно відноситись до дитини, всіляко підтримувати її, а не принижувати за будь-які невдачі. Потрібно вчити, розказувати дитині, як правильно поступати, а чого не варто робити. Необхідно щось побачити хороше у кожному вихованцю, знайти індивідуальний підхід до кожного. Основне — налагодити контакт з дитиною. Це допоможе коректувати її поведінку, врегулювати стосунки з вихованцем і стимулювати його позитивну поведінку.

Не завжди виходить бути хорошими вихователями для своїх дітей. У процесі виховання є багато радісних і приємних моментів, але трапляються і неприємності та нервові зриви. Але ,варто усвідомлювати та визнавати і свої помилки у вихованні. Тому, важливою передумовою хорошої поведінки дитини є те, коли дорослий просить вибачення у дитини за свої дії. На жаль, це буває досить не часто. Дорослі чомусь вважають, що лише дитина зобов’язана попросити вибачення за поганий вчинок, а до себе часто відносяться суб’єктивно.

Важливим аспектом у формуванні позитивної діяльності вихованців є повага до малюка та подавання дітям власного прикладу хорошої поведінки. Адже діти завжди наслідують поведінку дорослого. Також, важливо, як дорослий висловлює дитині свої бажання та вимоги. Варто робити це спокійним, врівноваженим тоном, доступно і ні в якому разі не переходити на крик. Це також важливо робити позитивно і відповідно до віку дитини та ситуації. Наприклад, якщо дитина ще маленька, то необхідно бути до неї більш терплячим….

Хорошим стимулом для дитини є заохочення похвалою позитивних моментів у поведінці. Я думаю, що інколи потрібно і покарати дитину, але щоб вона розуміла чому і за що її покарано. А, от бити дитину не варто. Все потрібно робити в міру. Часті похвали, постійні, підвищення голосу дорослого до крику, як і покарання, до яких поступово дитина звикає, перестають діяти. Дуже корисно дозволяти дитині робити вибір, щоб вона сама вирішила, наприклад, що їй робити чи що їй з’їсти.

Думаю, що у певних ситуаціях можна заохотити дитину і якимось невеличким подарунком. Але важливо дотриматись своєї обіцянки і обов’язково подарувати дитині те, що пообіцяли. Якщо дитина маленька, то можна щодо стимулювання позитивної поведінки підійти творчо. Наприклад, давати малечі за хорошу поведінку вирізані з паперу усміхнені смайлики, а тоді порахувати їх разом з дитиною за тиждень. Дитині, мабуть буде цікаво отримати їх якнайбільше.

Також впливає на поведінку дитини, атмосфера у сім’ї. Якщо стосунки між батьками напружені то дитина, відчуваючи це, може вести себе асоціативно, можуть виникати конфліктні ситуації і різного роду проблеми.

Дуже часто трапляються такі ситуації, коли в дитячому садочку, чи в школі є діти-любимчики і нелюбимі. Ось це і може бути причиною їх поганої поведінки. Або, як трапляється у деяких сім’ях, діти конкурують між собою за любов батьків, коли, наприклад, молодшій дитині приділяється більша увага.

Старша –відчуває нестачу цієї уваги, любові, їй не вистачає ласки. Вона починає привертати до себе увагу будь-якими способами, і навіть негативною поведінкою. І тому, тут потрібно бути вкрай уважним і обережним до дитини. Постаратися розповісти і пояснити дитині, чому все так відбувається, показати, що вона для батьків не байдужа і також любима.

Гарно впливають на позитивну поведінку дитини виховання її на фольклорі. Дуже корисні і важливі різні лічилки, заклички, потішки, забавлянки, пісеньки, казочки. Ці види творчості дуже цікаві та доступні маленьким дітям для розуміння, розвивають емоційну сферу, уяву, пам’ять, мислення, вчать розуміти інших людей, співпереживати, жаліти, бути добрими.

Оскільки у малюків ще емоції переважають над розумом, то малюк, ніби пропускає через себе те, що йому донесли. Діти моделюють те, що почули у казці у реальне життя. І те, що в казках завжди перемагає добро, а зло карається — виховує і формує позитивну поведінку і діяльність ,маленької людини.

Але, часто буває навпаки. Звичайно, всі діти полюбляють дивитися мультфільми. Але, на жаль, не всі вони бувають добрими, позитивними і дитячими. Зараз, у сучасному світі, створено багато мультиків, які несуть у собі жорстокість, насильство та зло. І, відповідно, деякі діти, коли бачать такі речі, намагаються наслідувати поведінку улюблених героїв, а вона є не зовсім позитивною. Тому дорослі зобов’язані контролювати і фільтрувати те, що дивиться дитина по телевізору.

Дуже корисно ,обговорювати з малям поведінку героїв, та разом визначати хороша вона, чи ні, які має наслідки і чи варто так себе вести. Тому дитину потрібно стимулювати до позитивної поведінки. Пояснювати їй чим ця поведінка є хорошою,хвалити дитину за її хорошу поведінку. Тому, дитина буде більше старатися добре себе поводити.

Добавить комментарий

Ваш адрес email не будет опубликован.