Ділове спілкування є дуже важливою частинкою людського життя та необхідністю стосунків з багатьма людьми. І саме для того щоб наше спілкування було дійсно правильним ,ми повинні знати певні етичні норми та принципи які стосуються кожного з нас. Саме завдяки такій науці , як етика ми і дізналися про порядок цих правила та правильне застосування їх у житті.
Етичні норми та принципи ділового спілкування – це ті аспекти правил , які потрібно дотримуватися в повсякденному житті для покращення поведінки спілкування з іншими людьми.
Саме ділове спілкування – це обмін інформацією та досвідом роботи для досягнення певного результату в спільній роботі.
В естетичні, етичні норми повинні входити ті прості правила ,завдяки яким ми можемо уникнути певних непередбачуваних ситуацій ,які б негативно вплинули на стосунки з людьми , з якими безпосередньо здійснюється комунікація. До цих норм можна віднести уявлення про добро та зло , справедливість та не справедливість , чесність та брехню , правильність та навпаки неправильність вчинків людей. Люди які постійно спілкуються також повинні бути привітними ,ввічливими,доброзичливими,порядними, толерантними.
Хоча насправді не так легко дотримуватися цих норм,хоча вони і здаються простими. Але, для справжнього професіонала саме ці правила повинні бути невід’ємною частиною в його діяльності .
Також комунікатор в діловому спілкуванні має використовувати декілька правил ділового спілкування.
До них можна віднести : вміння підбирати тему для співбесіди , коректність і такт, логіка мовлення ,концентрація і організація уваги співрозмовника , орієнтація на ситуацію,уміння вислухати, повага і дружелюбність та інші.
Зазвичай ділове спілкування застосовується в певних організаціях , фірмах і т. п. де спілкування так чи інакше повинно спиратися на ці норми. Людина , яка наприклад працює в фірмі ,обов’язково повинна дотримуватися правил етичності , адже від цього залежить її статус працівника та наскільки буде успішною її праця в цій фірмі.
Також, щоб ділове спілкування було ще більш ефективним потрібно пам’ятати про мовну культуру ,вона проявляється в знанні вимог вести ділову бесіду ,не бути байдужим до співбесідника,вміння співпереживати та підтримувати і також є важливим вміння переконувати у своїй правоті,якщо і інформація є і дійсно правдивою.
Адже з людиною,в якої висока мовна культура говорити легко ,просто і приємно. Це є важливі складові в професіональному діловому спілкуванні.
Крім того на ділове спілкування людини також впливає її імідж ,потрібно турбуватися про свій зовнішній вигляд, охайність та чистоту,акуратність, красиві манери (у манерах відтворюється імідж людини). Якщо людина має привабливий вигляд то спілкуватися з нею будуть всі оточуючі та ті хто мають з нею ділові відносини.
Манера спілкуватися також є запорукою ділової людини ,позитивні манери сприяють досягненню цілей поставлених перед собою . Завдяки манерам людина стає тим кого визнають серед людей.
Існують принципи ділового спілкування, які сприяють розвитку відносин між людьми , до них можна віднести :
Вміння правильно висловлюватися (грамотність) ,коли людина грамотно не монотонно говорить , вона заслуговує авторитет від співрозмовника.
Конкретність в спілкуванні, тобто інформація яку ми подаємо, має бути точною та конкретною ,для того щоб краще запам’ятати основу цієї інформації.
Створення взаємної довіри в спілкуванні, коли люди спілкуються не лише ради діла ,але і для того щоб забезпечити атмосферу довіри один для одного.
Раціональність в спілкуванні, потрібно вести себе стримано ,тому що надмірна емоціональність може негативно позначитись на прийнятті розумного рішення.
Цілеспрямованість спілкування, тобто кожен з обох сторін повинні представляти кінцевий результат і за можливості дійти до спільної згоди.
Професійність в спілкуванні, коли людина говорить , не достатньо лише слухати, але й потрібно підтримувати та розуміти думку співбесідника якщо вона є достатньо об’єктивною.
Зацікавленість в спілкуванні , потрібно привернути увагу співрозмовника якимось цікавим фактом , який би спонукав до спільного вирішення проблеми.
Конфіденційність в спілкуванні , ваша розмова повинна бути конфіденційною , тобто приватною не розголошеною.
Ці принципи так чи інакше вплинуть на розвиток відносин між співробітниками. Тому що людина спілкуючись за цими правилами буде самостверджуватися та вдосконалювати свої уміння в діловому спілкуванні. Також якщо людина є компетентною то її робота буде у більшій мірі успішною .
Отже, можна сказати , що дотримуючись етичних, естетичних принципів та норм в діловому спілкуванні , можливо досягти гармонії в службових стосунках , знайти правильні шляхи в розмові та вирішити всі питання які будуть стосуватися напряму ділових відносин. Людина займаючись певним видом діяльності вдосконалює не лише свої етичні якості , але й через них впливає на інших осіб.
Також кожна людина, а особливо спеціаліст в певній сфері, повинні постійно удосконалювати етику ділового спілкування за допомогою постійної громадської активності, розвитку педагогічних, комунікативних, ораторських здібностей, вдосконалення загальної культури. Адже знання етикету ділового спілкування це основа як підприємницького успіху так і життєвого.