Євген Васильович Зайцев – відомий хореограф та балетмейстер України, професор, артист класичного балету, говорив: « Я віддаю молодим і починаючим не тільки мудру пораду, а й всі свої знання, «ДАХ і ЇЖУ»». Ця людина віддаючись своїм учням показував приклад любові до своєї справи, намагаючись зберегти спадщину та передати її наступним покоління у належному вигляді. Цим виховуючи в учнів відчуття відповідальності, працелюбності, наполегливості, а також відчуття бути потрібними суспільству, бо своєю працею вони виконують важливу роль у вихованні нації.
Хореографія має цілу низку прийомів та засобів, свою художньо-виразну мову, за допомогою якої створюється відповідний образ. Він має велике значення в номері, показуючи свій характер, відкриваючи стан душі, доносячи до глядача певний настрій одночасно виховуючи його.
Формування естетичної та художньої культури за допомогою хореографічного мистецтва є чи не найважливішим аспектом естетичного виховання. Адже світ краси рухів, звуків, світлових фарб костюмів має неабиякий вплив на свідомість та моральний розвиток людини.
Стосовно актуальних стилів танцю, я вважаю що не можна виділити який напрям є самим розвинутим і актуальним. Кожна людина має особисті погляди, інтереси, захоплення, розвивається в різних напрямах, цікавиться різними речами. Відповідно для кожної людини актуальним стилем буде той, який проносить найбільше задоволення.
Мені наприклад подобаються різні стилі танцю, я люблю спостерігати за їх розвитком, брати для себе щось нове, але народні танці я просто обожнюю. Для мене вони були і будуть найбільш актуальними.
На мою думку саме народна хореографія може виховати як у глядача так і у виконавця найкращі риси.
Починаючи вивчати народну хореографію, викладачі намагаються привити дітям любов до свого народу а вже потім вивчають танці різних народів світу. Розширюють кругозір вихованців вивчаючи звичаї, традиції того чи іншого народу. Знайомляться з історією походження танців, їх розвитком, специфікою виконання рухів, манерою виконання. Це відповідно виховує у виконавця ставлення до свого народу, повагу до традиції та звичаїв.
Ставлення партнера до партнерки теж має велике значення у розвитку моральності людини. У юнака виховується почуття мужності, наполегливості, вихованості, терпеливості, сміливості. У дівчаток навпаки – ніжності, сором’язливості, дбайливості. Хоча іноді використовуються образи сварливих, кумедних жінок, але виконавці це сприймають як загальний розвиток, і відповідно в житті таких людей зустрічають посмішкою, намагаючись бути їх повною протилежністю.
Бальні танці теж мають великий вплив на моральність людини. От, наприклад «вальс», раніше цей танець вважався нецензурним дійством, тому що партнери займали положення в парі, де потрібно знаходитись, близько один біля одного. Відповідно він заборонявся, виконавців називали «непристойними танцівниками», тому ніякого прикладу та значення у вихованні не мав. На сьогоднішній день, «вальс» є настільки гарним видовищем, що хочеться постійно спостерігати і не відводити очей.
Партнери стримані, горді і водночас ніжні, їхнє виконання дивовижно легке, таке враження що вони взагалі не прикладають ніяких зусиль. Неперевершені костюми, різноманітність фігур. Це дійсно можна назвати духовною насолодою, естетичне задоволення на найвищому рівні.
Після перегляду таких заходів відчуваєш себе поважною людиною, і навколо себе хочеться бачити лише ввічливих, добрих людей; відчувати підтримку, повагу один до одного. Ось і вплив хореографії на моральність людини.
Стрип — пластика – стиль сучасного танцю. Я впевнена що цей напрям для якогось відсотка населення є актуальним. Гарне видовище, чіткі лінії тіла танцівниць, техніка виконання різних елементів рухів танцю, ось що є найбільш привабливим в цьому виді мистецтва. Але яких моральних якостей може привити цей танець? Я думаю, що перше це: розбещеність та манери легкої поведінки, до сором’язливості та стриманості тут дуже далеко.
Я не хочу сказати, що цим видом мистецтва займаються саме такі люди, ні. Щоб виконати все на високому рівні, потрібно багато працювати, вивчати методику виконання того чи іншого руху, щоб не травмуватися. Ну коли говорити про дітей, які спостерігають за цією феєрією, то позитивного про їхнє майбутнє я не можу нічого сказати.
Всі інші стилі, такі як : хіп-хоп, контемп, джаз-фанк, модерн, брейк-данс, мають свою специфіку виконання і кожен по-своєму гарно виглядає.
Багато молоді подалися в світ сучасного танцю, вони розвиваються, мають змогу виступати, це займає вільний час, і добре. Бо багато подається в різні секти, займається наркоманією, грабуванням, алкоголізмом, то краще звичайно танцювати. Але значного впливу на виховання, світогляд людини вони не мають, тому що ці танці без абиякої глибину та сенсу. Кожен танець має певне історію, яку виконавці переживають, на цьому все закінчується. Тобто ніякою важливої ролі сучасні стилі танцю не відіграють.
Хотілося б сказати, що танцювальне мистецтво в змозі виховати людство. Головне вчасно все робити, а не заставляти вже «зіпсованих» людей, спостерігати чи займатися хореографією. Звичайно є такі випадки коли дітям вдавалося стати кращими, отримати знання, вміння. Та все ж раз на раз не приходиться.