Найголовнішим в класі має бути така обстановка, щоб діти які знаходились в ній почували себе безпечно та затишно. Клас повинен бути пофарбований в світлі тони фарби.
В класі обов’язково повинні завжди бути на підвіконнях гарні живі кімнатні рослини, адже тоді набагато затишніше знаходитись в такому приміщенні, вони знімають напругу та поліпшують атмосферу, очищують повітря, піднімають настрій. Особливим атрибутом в кожному класі повинна бути українська символіка. На стіні повинен висіти плакат, на якому зображений герб та гімн України, а біля них і прапор, який має блакитно – жовте забарвлення, що символізує блакитне небо, та золотисте поле пшениці.
Ще у класі має бути портрет президента, адже це та людина, яка править всією країною. На мою думку — це найголовніше, що має бути у приміщенні. Адже педагог повинен виховувати у дітей любов до Батьківщини, повагу до свого народу, до родини та нації. Ці атрибути завжди будуть нагадувати про красу, досягнення рідної країни.
Так як це клас педагога, то обов’язково має бути багато наочного матеріалу ( плакати, схеми, моделі предметів, іх зменшені копії та інше), різні цікаві картинки, та навіть іграшки. І ,звичайно ж, клас не може бути без робочого місця учнів та класної дошки, що висітиме на фронтальній стіні, тобто перед очима дітей. В класі може знаходитись шафа з різними цікавими книгами, дидактичними іграми, картинками, поробками дітей ( орігамі, кусудама, фігурки з пластиліну ). Як вже вище зазначено клас повинен бути пофарбованим в світлі тони. Бажано в тон мають бути підібрані занавіски або жалюзі.
Клас повинен мати добре освітлення, також освітлюється і класна дошка. Також у класі може бути телевізор, мультимедійна дошка, комп’ютер, пульт для управління освітлення кабінету. Важливим в класі є наявність годинника.
Класний куточок, на якому зазначатиметься певна інформація про дітей, а саме коли і в кого день народження, обов’язки кожного учня, коли і на які екскурсії діти ходили та їздили, фото з цікавих місць.
З кожним роком класний куточок буде змінюватись, набираючи більш серйозний вигляд. Я дотримуюсь такої думки, що діти самі повинні оформляти класний куточок, але під керівництвом вихователя. Адже це буде їхня спільна праця, яку вони власними руками оздобили і нагадуватиме про їхній маленький колектив.
При оформлені класу мають враховуватись індивідуальні особливості учнів.
Правильно оформлений клас сприятиме кращому педагогічному процесу, розвиткові розумових, мисленєвих здібностей . Діти комфортно почуватимуть себе в такому середовищі.
У класі повинні стояти нові, великі вікна, щоб проникало денне світло, яке сприяє кращому зоровому сприйманню. Також у класах повинен бути наявний кондиціонер. Клас завжди має провітрюватись, збагачуючи повітря киснем.
У кожному класі є робоче місце вчителя – це робочий стіл. На ньому повинні знаходитися матеріали для уроку, письмове приладдя, календар, розклад дзвінків та уроків. Було б дуже чудово, якби на столі стояли живі квіти. У мене в класі стоятимуть фіалки так, як вони дуже красиво та естетично виглядають.
Не коректним щодо оформлення службового приміщення, є використання темних тонів для фарбування класу, так як це пригнічує дітей, уповільнює їхню розумову діяльність, погано впливає на зосередженість. На робочому столі не повинні знаходитись фото сім’ї, адже це не доцільно, що до службового приміщення. Також на столі не повинні знаходитись різні особисті речі, дрібні статуетки.
Оформлення класу – це дуже клопітка справа, адже в ньому мають із задоволенням та радістю навчатися діти. Оскільки тип навчального закладу здебільшого – це школа, де діти проводять п’ять днів на тиждень. Вони в класі перебувають не тільки на уроках, і й під час самопідготовки, коли виконують домашнє завдання. Від цього залежить і настрій дітей, в яких умовах та обстановці вони будуть навчатися. Саме головне – це психологічна атмосфера в класі, яку вчитель повинен вміти організувати.