Естетика у сучасному світі

Конспект роботи Пенькова О. Проблема іміджу: соціокультурний і психолого-педагогічний аспекти

kostjumВ сучасному суспільстві звідусіль чути яку важливу роль відіграє імідж у досягненні різних висот, особливо в кар’єрі. Давайте ж розберемося, що таке імідж і яку роль він відіграє у нашому житті. На дану тему можна знайти вдосталь інформації не тільки про те, що таке імідж, а й про історію виникнення та багато іншого на тему іміджу,детально ознайомившись із інформацією можна сказати ,що імідж це подання оточуючим певного образу зовнішнього вигляду та поведінки. А тепер давайте детальніше розберемося про роль іміджу у професійному становленні особистості.

Останнім часом імідж відіграє особливу роль у житті людей які займають високі посади, вважається, що імідж є вагомим внеском для досягнення успіху в кар’єрному зрості та взагалі в житті. Також особливу роль імідж відіграє для людей які не просто займають певну посаду ,а з яких бере молодь приклад,людей які є для молоді духовними наставниками ,людей які працюють на педагогічній ниві. Адже саме педагоги роблять вагомий вклад у розвитку молоді в особистісному чи професійному прояві. Через це педагог має виглядати та поводити себе відповідно до норм етикету.

Створення власного іміджу вимагає багато зусиль ,адже потрібно не просто знати свої недоліки та переваги ,ай постійно розвивати свої кращі сторони та боротися з недоліками. Тому, що людина має позитивний імідж має вплив на оточуючих. За словами О.Пенькової підтримувати його допоможуть :Охайний та привабливий зовнішній вигляд, етична та стримана поведінка, а також володіння азами ораторського мистецтва. Проте бувають випадки ,що не всі задоволені тим яке вони справляють враження своїм іміджем на оточуючих,адже часто люди не досить влучно вибирають манеру взаємодії з іншими.

Це означає, що людина не вдало підібрала елементи власного іміджу,або є наслідком психологічних особливостей особистості . Тому надзвичайно важливо для молоді систематично нагадувати та допомагати відкореговувати та вдосконалювати їх імідж, наголошувати на тому, що для створення власного імідж важливе самопізнання,студенти або учні мають уміти оцінювати себе, як особистість ,пізнавати себе глибше та виділяти те що є важливим для розвитку не тільки в професійному плані а в загальному, як особистості.

Вважається,що імідж і кар’єра має тісний зв’язок ,науковці вказують на те що імідж є однією із найважливіших рис працівників сфер які контактують із людьми. Тому потрібно мати позитивний імідж. О.Пенькова зазначає,що для створення позитивного іміджу потрібно: стежити за своїми емоціями адже враження в більшості випадків створюється на невербальному рівні,потрібно детально продумувати всі деталі ділової зустрічі ,що б помилки не зіпсували все,також потрібно бути пунктуальним та слідкувати за своїм зовнішнім виглядом,що б одяг відповідав ситуації ,тому що здавалося б що це деталі проте в іміджі це дуже важливо. Вислухайте думку іншого,навіть коли ви не згідні з нею а також потрібно бути неупередженим та самокритичним,на рахунок своїх знань умінь та на рахунок свого зовнішнього вигляду.

Бувають випадки що в колективі,а насамперед у студентському,люди належать до різних соціальних прошарків,є представниками різних національносте,відрізняються темпераментом і мати неоднаковий рівень знань та умінь,і викладач користуючись своїм положенням може впливати на розвиток їхнього іміджу. Педагог може застосовувати такі форми роботи як: колективні та індивідуальні бесіди а також використовувати власний імідж як приклад,чим вищий рівень іміджу у викладача тим краще він впливає на студентів проте викладач ні в якому разі не повинен принижувати гідність студента. Щоб створити та удосконалювати власний імідж потрібно відштовхуватися від власного темпераменту, вважається, що завдяки темпераменту можна вже багато сказати про людину.

Отже меланхолік стриманий що є плюсом в деяких ситуаціях,але меланхолік дуже вразливий і часто через це може бути замкнутим та відчуженим,наступний тип флегматик холоднокровний та неквапливий,позитивна риса у флегматиків те що вони завжди продумують свої дії,кардинально відрізняється холерик,цей тип темпераменту вважається агресивним та запальним,часто не контролює свої рішення адже робить все на емоціях і на кінець сангвінік,цей тип темпераменту вважається надійним,проте в нього є недолік,не завжди продумує свої дії. Як що людина не може самостійно справитись із формуванням власного іміджу,то вона може звернутися іміджмейкера.

Спеціаліст даного фаху допоможе виділити позитивні риси,навчить самостійно пізнавати себе і боротися з негативними сторонами та допоможе їх розвивати саме кращі сторони особистості. А також спеціаліст дасть консультацію стосовно питань манери поведінки у різних ситуаціях. До важливих елементів іміджу також відносять невербальні засоби спілкування ,адже можна елегантно та ефектно виглядати ,блискуче виголосити промову,проте це все не справить враження як що ваша міміка та жестикуляція занадто активно або ж навпаки відсутня.

Тому потрібно слідкувати за своєю позою жестами та мімікою,також потрібно тримати певну відстань,це не означає триматися від людини подальше,це означає що від людини потрібно бути на такій відстані що б людині було комфортно з вами спілкуватися,тобто не втручатися в особисту зону комфорту людини. Як ми вже згадували раніше важливий зовнішній вигляд ,адже як не крути а зустрічають за одягом.

Здавалося б яка різниця у що людина одягнена, головне який у людини внутрішній світ ,проте такий здавалося б не значущий елемент може багато розповісти про людину,виявляється науковці за одягом виділяють два типи людей,це екстраверти та інтроверти. Інтроверти – люди спокійні які заглиблюються у своє внутрішнє життя,а екстраверти – люди які люблять ризикувати ,люди які діють перш ніж подумали.

Отже підсумовуючи все вище сказане можна зробити висновок ,що справді в житті людини дуже багато залежить від іміджу ,тому потрібно весь час слідкувати за ним та вдосконалювати,адже переставши слідкувати за ним можна отримати поразку з боку конкурентів,які на відміну від вас слідкують за ним. Адже власний позитивний імідж шлях до успіху.